Le texto que ego publica ci sub es un traduction facite per mi. Ego crede que iste autor es un
del plus grande pensatores in Brasil e un grande philosopho, forsan de nivello mundial. Su opera securmente merita esser traducite a plure linguas. Ego non responsabilisa me pro iste traduction e non ha alicun derecto sur le texto.
Pro vider le texto original in portugese e plure altere textos (anque in inglese, espaniol, italiano e francese) de iste autor, vade a su site ci.
Le tragedia del studiante serie in Brasil
Olavo de Carvalho, Diário do Comércio, 12 de fevereiro de 2006
Omne septimana, io recipe decenas de litteras de studiantes
qui, cercante alicun formation intellectual, trova in le universitates que illos frequenta solmente propaganda communiste,
basse, immunde, subcollegian.
Illes non es, como generalmente on imagina, victimas de pur circumstantias
politic immediate. Illes geme sub un montania de factores adverse al
intelligentia human, que se ha accumulate in le mundo, e non solmente in
Brasil, dum le ultime decades. Si le prime medietate del seculo XX portava un
incommun intellectual florescentia, le secunde esseva un general devastation
como rarmente on videva in le Historia. Le cadite esseva tan profunde que il
jam non es possibile mesurar lo. In un
panorama in toto dominate pro charlatanes tan caricaturate como Noam Chomsky,
Richard Dawkins, Edward Said, Jacques Derrida, Julia Kristeva, le evo in le
qual floresceva, quasi simultaneemente, Edmund Husserl, Karl
Jaspers, Louis Lavelle, Alfred North Whitehead, Benedetto Croce, Jan Huizinga,
Arnold Toynbee – e, in le litteratura T. S. Eliot, W. B. Yeats, Ezra Pound,
Thomas Mann, Franz Kafka, Jacob Wassermann, Robert Musil, Hermann Broch,
Heimito von Doderer – jam deveniva invisibile, inobtenibile por le imagination
del nostre contemporaneos. Omne
comparation es facite inter un alique e altere alique. Il non es possibile comparar
le toto con le nihil.
Isto non vole dicer que le fontes del cognoscentia es
desiccate. Pensatores de grande magnitude – como Eric Voegelin, como Bernard
Lonergan, como Xavier Zubiri – superviveva al debacle del annos 60 e continuava
actuante, le prime usque 1985, le
secunde usque 1984, le tertie usque 1983. Ma lor inseniamentos ancora es
proprietate exclusive de selecte circulos. Illos non entrava in le curso
general del ideas, e illos non poterea entrar sin immundar se, sin transformar
se in un materia de discussiones idiotic como recurrentemente succede, gratias
al ascension politic de alicunos de lor discipulos, como le infelice Leo
Strauss.
Tunc le disgratia succedeva justo in le “curso general del
ideas”. Le fin del Secunde Guerra Mundial portava un prodigiose reorganisation del
bases social e economic del vita intellectual in le mundo. Nove institutiones,
nove retes de communication, nove mechanismos de stockage e distribution del
informationes academic, nove publicos e, super toto, le ampliation inaudite del
appoio statal e private al cultura e al formation del grande organismos
international como ONU (UN) e UNESCO. Toto isto veniva insimul con le descredentia
del marxismo sovietic e le profunde mutation interne del militantia
international sinistriste, in iste puncto jam habente plenmente appropriate se del duo lectiones apprendite del Schola de Frankfurt e de Georg Lukacs (ma
anque, plus discretemente, de Martin Heidegger): (1) Le lucta essential non
esseva propriemente contra le capitalismo, ma contra “le civilisation occidental”;(2)
le agente principal del processo esseva le classe del intellectuales.
In iste conditiones, le crescentia fabulose del medios de
actuation veniva insimul con le effortio multilateral de appropriar se de iste medios
de parte de gruppos militante multo pauco interessate in “comprender le mundo”,
ma totalmente devote de “transformar lo”. Le reduction drastic del activitate
intellectual verso un activismo politic esseva le consequentia desiderate e
planate de iste operation, realisate in scala mundial a partir del annos 60.
Le phenomeno, totevia, non esseva totalmente incognite antea
isto. Un vaste proba general jam esseva realisate in le SUA desde le decade de 30
al minus, per medio del grande fundationes “non-lucrative” qui discoperiva
su poter pro orientar e manipular secun
su voluntate le activitate intellectual, scientific e educational per le simple
selection ideologicamente orientate del destinatarios de su budgets billionari.
In 1954, un commission de investigation del Congresso
american jam habeva discoperite que fundationes como Rockfeller, Carnegie e
Ford exerceva controlo indebite super le universitates, le institutiones de
recerca e le cultura in general, los orientante verso le antiamericanismo, le antichristianismo e le anticapitalismo. (Non me demanda le millesime vice con
qual interesse le grande capitalistas pote ager contra le capitalismo. Le
explication es resumite in http://www.olavodecarvalho.org
/semana/040617jt.htm ehttp://www.olavodecarvalho.org
/textos/debate_usp_4.htm .)
Inevitabilemente, le influentia exercite pro iste organisationes non
constitueva solmente in introducer un determinate color politic in le
production cultural, ma alterar lo e corrumper lo usque le radices,
subordinante al objectivos politic e publicitari mirate, omne exigentia de
honestate, veracitate e rigor. Sin iste interferentia, fraudes absurde como le
Relatori Kinsey o le pseudo-antropologia de Margaret Mead jammais haberea
obtenite imponer se al medio academic e al media cultural como productos
respectabile de un activitate scientific normal.
Le commission habeva essite attaccate de
maniera virulente per tote le grande media e su labor finiva essente oblidate,
ma illo ancora es un del plus bon fontes pro consulta sur le
instrumentalisation politic del cultura (v. René Wormser, Foundations,
Their Power and Influence , New York, Devin-Adair, 1958 – vos pote
comprar lo in le site www.bookfinder.com ).
In veritate, sin illo non se pote comprender nihil ex lo que
se passava in sequentia, pois que illo que se passava era que le experimento
intentate in scala american era ampliate per tote le mundo: appropriation del medios de action cultural per le organisationes militante e le sacrificio
integral del intelligentia human in le altar del “voluntate de poter” simplicemente se globalisava.
Recursos incalculabilemente vaste, que poterea haber essite
usate pro le progresso del cognoscentia e le melioration del condition de vita
del especie human era assi dispendite pro sustener le guerra general del
stupiditate militante contra le “civilisation occidental”que habeva generate
ille mesme recursos.
Ben que iste processo es de extension mundial, es clar que
su peso se sentiva plus densemente in paises nove del Tertie Mundo, ubi le
creationes del epochas anterior non habeva essite assimilate con multe
profunditate e le radices del civilisation poteva esser plus facilemente
taliate. In Brasil, comenciante ex le decennio de 1960, le progresso del
barbaritate era, forsan, plus rapide que in omne altere loco, destruente con
espaventose facilitate le semines del cultura que, etsi fragile, habeva
donate alicun fructos promissor. Le comparation impossibile inter le duo epochas,
que io ha mentionate supra, es etiam plus impossibile in le caso brasilian. In le
decennio de 50, nos habeva, vive e actuante, Manuel Bandeira, Carlos Drummond de Andrade, Graciliano Ramos, José Lins
do Rego, Àlvaro Lins, Augusto Meyer, Otto Maria Carpeaux, Mário Ferreira dos
Santos, Vicente Ferreira da Silva, Herberto Sales, Cornélio Penna, Gustavo
Corção, Nelson Rodrigues, Lúcio Cardoso, Heitor Villa-Lobos, Augusto Frederico
Schmidt, le lista non termina. Hodie, qui representa le imagine del “cultura
brasilian”? Paulo Coelho, Luís Fernando Veríssimo, Gilberto Gil, Arnaldo Jabor,
Emir Sader, Frei Betto e Leonardo Boff. Presso illos, Chomsky es Aristotele. Es
le grado plus alte per lo que illos se mesura. Nominar isto de “crise”, o etiam
de “decadentia” es un optimismo delirante. Le cultura brasilian ha devenite le
caricatura de un buffoneria. Es un cosa tan vacue, imbecille, deforme, malade,
incalculabilemente insignificante.
Le intelligentia, al contrari del
pecunia o del salute, habe iste peculiaritate: quanto plus on perde la, minus
on senti su manco. Le homine intelligente, accostumate al studios pesante, tosto
crede que ille ha devenite stupide quando, lasse, nervose o con somno, senti difficultate pro comprender alco. Uno
qui nunquam comprendeva multe cosas senti se perfectemente normal quando
comprende etiam minus, pois oblidava le pauco que comprendeva e jam non habe
modo pro comparar. Un del cosas que me delecta, que me porta al extase quando
io contempla le Brasil de hodie, es le aria de serietate con le qual le personas
discute e intende sanar le males economic, politic e administrative de Brasil,
sin dar attention al destruction del cultura, como si le intelligentia era un
adornamento con le finalitate de ser addite al successo post que on ha solvite
omne problema o como si le ineptia absolute non era de necun modo un obstaculo
al conquesta del felicitate general. Le proba plus evidente del insensibilitate
immunde es que le subjecto non senti necun manco del conscientia que ille habeva
un die.
Sed le intelligentia national non finiva in le die que nostre studiantes esseva in
le ultime posto in un evalutation inter alumnos del curso secundari ex 32 paises: finiva justo in sequentia, quando le ministro del education decideva que le
resultate poteva haber essite pejor.
In un
senso plus profunde que illo que
le ministro imaginava, poterea mesmo. In le election sequente, le
pais mitteva in le presidentia un carrierista arrichite, con habito
Armani e ungues polite que, pro su orgolio de jammais leger libros,
ha essite proclamate un symbolo de authenticitate popular. Le imagine era false, grottesc
e insultuose, sed necuno percipeva. Si existe un grado sub le
grado del grottesc, tamen, illo esseva attingite justo in sequentia,
quando le scriptor Raymundo Faoro, quanto plus imbecille, plus celebre per le sinistras
como intelligentia luminose, suggereva le nomine del alora candidato
al presidentia pro occupar un posto in le Academia Brasileira de Letras.
Comparate con isto, esser in le ultimo posto in un test esseva etiam meritori.
Si le despero
del studiantes qui scribeva al me veniva solmente del situation politic, il
haberea sperantia de sanar lo per medio del action politic. Sed le
action politic es un subproducto del cultura e, in le stato in que se incontra
le cosas, necun action politic intelligente, al minus in scala federal,
es previdibile in le proxime duo o tres generationes. In le
proxime electiones, por exemplo, le pais debera optar novemente
inter PT e PSDB, isto significa, le duo creaturas monstruose
generate in le ventre del USP (Universidade de São Paulo), le matre del sterilitate national, o como
ben synthetisava le poeta Bruno Tolentino, le "p... que non pareva" (referentia al expression brasilian - "puta que o pariu"). Si le politica brasilian deveniva un immense assemblea de
studiantes del USP, con le Partito Communista in un flanco, le Action
Popular de altere, in un campionato de arrogantia, presumption, hypocrisia, sadismo mental, mendacitate illimitate e stupiditate sin fin. Le
USP prendeva medio seculo por arrivar al poter, e ancora non ha
stoppate de generar pseudointellectuales ambitiose, avide de mandar, con sete de ministerios. Su opera de destruction es lontan de
completar se.
Del politica on pote sperar nihil in un periodo
humanmente supportabile. Un action cultural de grande scala – le
fundation de un authentic institution de education superior, por contrabalanciar
le disgratia USPian – tamben es poco probabile, date le omission
del assi decite “elites”, sempre con timor, oscilante inter
lamber plus un poco le pedes del petistas o attaccar se al prime
zesserra que appare.
Al studiante
qui ancora conseque conciper que es le vita intellectual e face de
illo un objective de su existentia, resta duo camminos: le exilio,
que pote portar al posto errate (le miseria brasilian nasce in Paris), e
le isolamento, que pote portar le plus debiles a un despero
ancora plus profunde que illo in que se trova.
Le unic
solution viabile, que io vide, es le formation de parve gruppos solidari,
firmemente decidite a obtener un formation intellectual solide, in le
initio sin necun recognoscimento official o academic, sed obligante plus tarde le obtenimento, mediante proba, de un
superioritate humiliante. Io jam non lectiona in Brasil, ma le
experientia monstrava que multo ex mi alumnos, con alicun annos de lectiones e
bastante studio in casa, jam es preste por esser multo meliores, non que
alumnos, ma que professores del USP del nivello de Demétrio Magnoli
e Emir Sader, lo que, si facite le contas, es mesmo un lucta inequal,
es mesmo coardia.
Le processo
exige travalio, ma es simple: complir le cargas traditional del studio
academic, dominar le trivium, apprender
a scriber legente e imitante le classicos de tres idiomas al
minus, studiar multo Aristotele, multo Platon, multo Thomas de Achino. multo Leibniz, Schelling e Husserl, absorber quanto possibile le legato
del universitate alemanne e austriac del prime medietate del seculo XX,
cognoscer multo ben le historia comparate de duo o tres civilisationes, absorber
le classicos del theologia e del mystic de al minus tres religiones, e
post, solmente post, leger Marx, Nietzsche, Foucault. Si post iste regime
tu ancora es impressionate con iste tres, es proque tu es mesmo imbecille e io
nihil pote facer pro te.
Sed le ambiente universitari brasilian de hodie es tan basse, tan torpe,
que solmente al presentar iste lista – le minimo requirite pro
un formation serie de philosopho o erudito – le personas ja aperi le oculos con espavento. In veritate, le studiante brasilian lege nihil, solmente synopses e passages,ultra Emir Sader e le dupla Betto e Boff, qui non vale un breve passage. Es toto farsa, simulation, posa. Il ha necuno
qui non sape isto e il non ha qui non se accommoda a iste situation como
si illo esseva natural e inevitabile. Le abjection intellectual de iste pais es
sin fin.
0 commenti :
Posta un commento