Powered by Blogger.

giovedì 3 aprile 2014

Mi iam estis tre varbema kaj parolema pri esperanto. Mi estis tre favorebla al la lingvo kaj ĉiam volis paroli la lingvon kiam mi havis oportunon paroli ĝin. Mi ankoraŭ ŝatas paroli esperanton. Mi kredas ke ĝi estas tre amuziga lingvo por paroli, kvazaŭ kiel ludi kun puzlo. Esperanta lingvoregularo estas tre interesa, eĉ se estas multego da probemoj kun ĝi. Mi ne parolos pri ĝi. 

Mi ne parolos pri la lingva parto de la esperanto, ĝi ne estas la ĉefa rezono, pro kial mi elesperantiĝis. La vera problemo estas la parolantaro kaj la ideologio en la lingvo. Esperanto NE povas esti konsiderata neŭtrala lingvo, ĉar ĝi havas eksterlingvan ideologion, kiu estas speco de pacifismo. 

Esperantaj parolantoj estas egaj subtenantoj de ideologioj rilataj al la pacifismo kaj aliaj. Mi ŝatas neniun tipon da ideologion. Mi kredas ke ideologioj estas unu inter la plej gravaj nunaj problemoj de la nuntempa homa menso kaj estrarado. Tial, mi ne volas paroli kun ideologiaj fanatikuloj kaj mi ne volas esti parto de tiu parolantaro. Lingvo internacia devas esti vere neŭtrala kaj ne povas esti fondita sur malferma ideologio. Estas ega kvanto da lingvoj, kiuj estas vere neŭtralaj, ĉar ĝiaj kreintoj tute ne pensis pri la ideologio, kiu venas kun la lingvo. Eĉ lingve kelkaj vere neŭtralaj lingvoj estas pli bona ol esperanto. 


Kial do, oni devus subteni esperanton? Nur ĉar ĝi havas egan parolantaron inter la kreitaj lingvoj? La parolantaro de aliaj kreitaj lingvoj kreskas kaj kreskas konstante, danke al la interreto. 


Mi ankoraŭ kredas ke lerni esperanton estas bona kaj lingve fruktdonantema ago. Tamen varbi por la lingvo kaj aktive militi pro ke ĝi devenu tutmonda internacia lingvo (same kiel varbi pri ideoj kaj ideologioj) estas ega stultaĵo.
Mi skribos pri la lingvaj aspektoj de la lingvo en alia afiŝo, kaj kial mi ŝatas interlingua.


Version in interlingua

Ego ja ha divulgate e parlate multo le lingua esperanto. Ego era multo favorabile al lingua e sempre voleva parlar la quando ego habeva le opportunitate. Ancora me place parlar esperanto. Ego crede que illo es un lingua multo divertente por parlar, quasi como si illo era un joco. Le grammatica de esperanto es multo interessante, etiam si il ha multe problemas con illo. Ego non va parlar sur isto.

Ego non va parlar sur le parte linguistic de esperanto, illo non es le principal ration pro haber abandonate le lingua. Le problema real es le parlatores e le ideologia in le lingua. Esperanto non pote esser considerate un lingua vermente neutre, pro que illo ha un ideologia politic, extra-linguistic, que es un forma de pacifismo. Parlatores de esperanto es grande appoiatores de ideologias affin al pacifismo e alteres. Non me place alicun tipo de ideologia, ego crede que le ideologias es uno inter le plus grave problemas del mente humana e del governamentos contemporanee. Pro isto, ego non vole parlar con fanaticos pro ideologias, ni facer parte de su communitate linguistic.


Un lingua international debe esser vermente neutre e non pote esser fundate apertemente sur un ideologia. Il ha un grande quantitate de linguas, que es vermente neutre, pro que lor creatores non pensava sur le ideologia que venerea con le lingua. Etiam linguisticamente alicun ver linguas neutre es plus bon que esperanto.


Pro que, tunc, on debe appoiar le esperanto? Solmente pro que illo habe un grande numero de parlatores in comparation con altere linguas create? Le communitate de parlatores de altere linguas cresce constantemente, gratias al internet. 

Ego ancora crede que apprender esperanto es un action bon e gratificante. Ma facer propaganda pro le lingua e militar activemente pro que illo deveni international (assi como con ideas e ideologias) es un grande stupiditate.


Ego scribera sur le aspectos linguistic del lingua in altere post, assi como pro que me place interlingua.







0 commenti :

Posta un commento